Cum sa creezi singur un newsletter de efect

15 Sep. 2016

Mulți antreprenori aleg să creeze un newsletter pentru afacerea lor doar pentru că au auzit că așa trebuie făcut și nu pentru că înțeleg utilitatea lui. Din păcate, acest lucru este vizibil și din newsletterele trimise. Atunci când nu ai încredere în ceea ce încerci să vinzi, consumatorul va înțelege și te va ocoli, catalogându-te nedemn de încredere. Iar acest lucru îți va aduce tot mai puține reacții la newsletter.

Un newsletter care va avea succes trebuie să aibă la bază o gândire diferită. În loc să scrii despre ultima promoție sau la întâmplare despre un articol mai vechi doar pentru că ai auzit că e bine să introduci și astfel de informații, mai bine regândește puțin structura newsletter-ului pentru a determina comunitatea să interacționeze cu business-ul tău.

vismark-anthony-robbins-quote

Oamenii sunt ocupați. Nu vor vedea toate noutățile pe care le comunici pe platformele social media și cu siguranță nu vor verifica cu regularitate site-ul. Dar s-au înscris în baza de date pentru că își doresc să primească informații de la tine. Cu siguranță cred că le poți oferi soluții care să îi ajute, trebuie doar să te asiguri că le primesc în cel mai potrivit mod cu putință.

 

Pași pentru a crea un newsletter pe placul clienților tăi:


1. Alege calea profi

Primul lucru pe care trebuie să ți-l propui este să faci totul cu profesionalism. Asta înseamnă că serviciul de mailing trebuie să fie unul specializat, ca Aweber sau Mailchimp (nu trimite niciodată de pe adresa personală). Asigură-te că în lista de contacte sunt doar adresele celor care au solicitat să fie înregistrați, decide care este frecvența cu care vrei să trimiți newsletter-ul și respectă acest interval de timp.

newspaperboy-articol-vismark

2. Nu vorbi despre tine

Acesta este pasul cel mai important când vrem să trimitem un newsletter celor ce ne urmăresc. Atunci când compui structura și textul nu te gândi la ce anume vrei să vinzi, ci pune-te în locul celui care citește. Ce face săptămâna aceasta? Cu ce probleme se confruntă? Cum poți să-l ajuți? Newsletter-ul trebuie să fie relevant și folositor pentru clientul tău potențial.

Bineînțeles că poate cuprinde oferte, dar trebuie să susțină un beneficiu adus celui căruia îi este adresat. Vei ști că newsletter-ul tău este făcut bine în momentul în care cititorii vor interacționa cu tine sau când îl vor trimite și prietenilor lor.

3. Fă-l ușor de citit

Structurează-l în așa fel încât să se înțeleagă ideea principală de la prima citire pe diagonală.

Cât de mult timp îți aloci când citești un e-mail? Probabil câteva secunde înainte să decizi dacă citești mai departe sau îl ștergi. Dacă luam în considerare că majoritatea vizualizează e-mailurile de pe un dispozitiv mobil, atunci trebuie să faci informația scanabilă cu ajutorul titlurilor, paragrafelor și numerotărilor. De exemplu, în loc să introduci textul unui articol în e-mail, poți scrie o scurtă descriere atractivă împreună cu linkul către articolul complet.

4. Instigă la acțiunecta-vismark

Este important să îți îndemni clienții să acționeze. Este și mai important să creezi newsletterul astfel încât să le fie ușor să facă acest lucru. Care este scopul final al acelui e-mail? Să vândă ceva? Să citească un articol? Să trimită conținutul unui prieten? Să îl distribuie pe o platformă social media? Hotărăște-te asupra unei acțiuni și ajută-l pe cititor să facă acel lucru. Folosește butoane Call-To-Action de tipul „Află mai multe”, „Vreau să descopăr” și pune-le de mai multe ori în corpul e-mailului. În acest fel, dacă nu va fi citit tot textul, butonul CTA își va face treaba.

Citește și Cele mai eficiente butoane CALL-TO-ACTION (CTA)

5. Scrie un subiect al newsletter-ului care să aibă efect

Știi deja că un titlu este cea mai importantă parte care contribuie la succesul unui articol, iar echivalentul pentru e-mail este linia subiectului. Dacă ai ales un subiect plictisitor („Newsletter Septembrie”), clienții tăi vor șterge e-mailul înainte de a-l deschide.

Nici nu mai contează cât de interesantă este informația din corpul newsletter-ului, nu vor avea ocazia să o citească dacă nu le place linia de subiect. Poți să afli câteva ponturi în cărțile de copywriting sau poți apela la specialiști care să facă lucrul acesta. Oricum va trebui să testezi să vezi ce se potrivește cel mai bine comunității tale.

În loc să privești newsletter-ul ca un instrument de marketing pe care să îl folosești doar pentru că toată lumea îl utilizează, încearcă să îl percepi ca pe o nouă modalitate de a comunica cu potențialii clienți. Astfel, ei vor vedea că le înțelegi problemele cu care se confruntă și le poți oferi sfaturi, tehnici sau produse care să îi ajute. Odată ce ai stabilit acest nivel de înțelegere, va crește gradul de răspuns la newsletter.

Citește și 5 pasi prin care obtii clienti cu ajutorul textelor de pe site

Iar atunci când vei descoperi cât de eficient este newsletterul pentru a obține reacții pozitive, vei vedea că redactarea acestuia va deveni mult mai ușoară și îți va aduce mai multe satisfacții.

Spor la idei geniale

Mihaela Stanciu