Ce spun culorile din logo despre compania ta?

18 Aug. 2016

Mintea este foarte sensibilă la stimulii vizuali, iar culorile reprezintă unul dintre cei mai importanți factori de generare a răspunsului. Atât la nivel conștient, cât și subconștient, culorile oferă o explicație și ajută creierul să înțeleagă mai rapid sensul obiectului care poartă acea culoare.

Acest fapt este cu atât mai interesant pentru Graphic Designeri, care pot folosi aceste informații în crearea identității vizuale a brandurilor. Și cum logo-ul este una dintre cele mai importante componente ale identității vizuale, designerii au grijă să urmeze psihologia culorilor atunci când creează un logo pentru ca acesta să fie puternic și în rezonanță cu brandul pe care îl reprezintă.

Toate culorile, dar și nonculorile (alb și negru) pot fi utilizate cu succes în designul de logo. Treaba designerului este să aleagă culorile potrivite și nuanțele corecte pentru a transmite cât mai eficient mesajul dorit.

În termeni generali, culorile deschise și nuanțele luminoase au efectul de a atrage atenția, dar pot fi totodată percepute ca agresive. Tonurile mai șterse oferă o alură sofisticată, dar riscă să fie ușor trecute cu vederea.

În ceea ce privește cele mai utilizate culori în designul de logo-uri, vom oferi o scurtă explicație mai jos:

Roșu ne duce cu gândul către pasiune, energie explozivă, agresivitate, pericol sau căldură excesivă. Stimulează apetitul, ceea ce explică de ce culoarea roșu este regăsită în multe logo-uri pentru restaurante.

logo design

Portocaliul ne sugerează inovație, gândire creativă. De multe ori ne duce cu gândul către tinerețe, distracție, apropiere.

logo design

[sursele foto]

Galbenul este o culoare care trebuie folosită cu atenție din cauza conotațiilor negative: poate fi asociată cu lașitate și pericol (este utilizată în semnele de atenționare). Cu toate acestea, este deschisă, caldă și prietenoasă și stimulează apetitul.

logo design

Verde este folosit atunci când o companie vrea să scoată în evidență aspectele naturale și etice pe care le urmează, în special când este vorba despre produse organice, vegetariene. Poate avea și semnificații precum prospețime, bogăție, creștere financiară.

logo design

Albastru este una dintre cele mai folosite culori în logo-urile corporațiilor. Denotă profesionalism, seriozitate, integritate, sinceritate și calm. Culoarea albastru ne duce cu gândul către autoritate, succes, acesta fiind motivul pentru care regăsim această culoare și în instituțiile financiare și guvernamentale.

albastru

Movul ne inspiră regalitate, lux, înțelepciune și demnitate. De-a lungul istoriei, culoarea mov a fost asociată cu bogăția.

mov

Negrul poate oferi 2 percepții. Pe de o parte, poate conferi putere și prețiozitate, dar, pe de altă parte, duce cu gândul la răutate și moarte. În ultima perioadă, logo-urile au nevoie și de o variantă alb-negru. Trend-ul actual prezintă logo-uri îndrăznețe, monocrome, încorporând și cuvinte.

Albul este asociat de obicei cu puritate, curățenie, simplitate, naivitate. Dar pentru a fi practic, un logo alb va trebui să aibă un câmp colorat în fundal pentru a fi cât mai vizibil. Companiile aleg să aibă și o variantă de logo pe alb: de exemplu, logo-ul Coca Cola este alb pe dozele metalice de culoare roșie sau sticlele maro, dar este roșu atunci când este utilizat pe un fundal alb.

Culoarea maro oferă masculinitate și este des utilizată pentru produse asociate cu viața rurală sau activități în natură.

logo-brown-articol-vismark

Roz este o culoare distractivă, dar este asociată cu feminitatea și din acest motiv se evită utilizarea acestei culori pentru produse care nu sunt targetate strict pentru femei.

logo-pink-articol-vismark

Pe de altă parte, o nuanță derivată de roz, cum ar fi magenta, ne duce cu gândul la distracție, tinerețe și energie. Un exemplu în această direcție este brandul Telekom care s-a poziționat ca o companie dinamică, cool, cu servicii orientate către nevoile actuale ale tinerilor. 

Toate aceste asocieri nu sunt reguli rigide, dar mai degrabă îndrumări generale atunci când se aleg culorile pentru crearea unui logo.

Citește și Cum să creezi un Brand puternic pas cu pas

Îți dorești un logo relevant și de efect pentru business-ul tău? Departamentul de Graphic Design Vismark te poate ajuta cu idei și execuții fresh!

Vrei să vezi cum lucrăm? Urmărește-ne pe pagina de facebook pentru a vedea cele mai noi proiecte realizate.

Spor la idei geniale

Mihaela Stanciu